6 Organisatie
6.01 Financieel verslag
De Raad van Toezicht van Gors heeft de jaarrekening 2021 goedgekeurd in de vergadering van 20 mei 2022.
Klik hier om het financieel verslag 2021 te openen in pdf ....
6 Organisatie
6.02 Stichting vrienden van voorheen Stichting Z.L.G.
De Stichting Vrienden van, voorheen Stichting Z.L.G, is een steunstichting van Gors en heeft als doel de zorgorganisatie te ondersteunen om mensen die zorg en begeleiding van ...
6 Organisatie
6.03 Privacy
In vergelijking met 2019 en 2020 is het aantal interne meldingen van een datalek teruggelopen van 9 naar 7 meldingen, na een check bleek dat geen van deze situaties bij de aut...
6 Organisatie
6.04 Onvrijwillige zorg
Van de 22 cliënten waarbij onvrijwillige zorg werd toegepast woonden er 20 cliënten intramuraal en 2 extramuraal. Bij de 20 intramurale cliënten is er in 14 situaties een v...
6 Organisatie
6.05 Calamiteitenmeldingen
In 2021 zijn er geen calamiteiten bij de inspectie gemeld. Wel is er één suicidepoging onderzocht met de Prisma methode. Deze situatie bleek een incident. Toch is er gekozen...
6 Organisatie
6.06 Klachtenafhandeling
Naast de genoemde kwesties behandeld door de cliëntvertrouwenspersoon WZD en de klachtenfunctionaris is er in 2021 één klacht behandeld door de klachtencommissie Zeeland.
...
6 Organisatie
6.07 Medewerkers in getallen
Totaal 773 medewerkers in 2021 inclusief 40 stagiaires en 31 BBL-ers. Van de medewerkers zijn er 121 man en 652 vrouw. In 2021 waren er 302 vrijwilligers bij Gors. 185 waren v...
6 Organisatie
6.08 Cliënten in getallen
Er waren 1179 unieke cliënten in 2021, waarvan 53% man en 47% vrouw. De cliënten zijn verdeeld in de volgende regio's en aantallen: Bevelanden 623 cliënten, dat is 42%. W...
6 Organisatie
6.09 Meldingen incidenten cliënten
De aantal incidentmeldingen is iets gestegen ten opzichte van 2020, maar het totaal aantal meldingen is nog significant lager dan in 2019. De daling betreft de agressiemelding...
6 Organisatie
6.10 Procedures en protocollen
In 2021 hebben we geconstateerd dat het zoeken en vinden van documenten in het handboek voor veel medewerkers lastig is. Oorzaken zijn het grote aantal documenten en het aanta...
6 Organisatie
6.11 Wat hebben we in het rapport van dit jaar anders gedaan op basis van de reflectie op kwaliteitsrapport 2020
Aan de hand van de feedback die vorig jaar is opgehaald, is gezocht naar verbeterpunten. Zo is er gezocht naar een doorlopende lijn met vorig jaar en zijn grote thema’s wat ...